بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی وضعيت مارکتينگ درکشور ما

مطالب دیگر:
📂جهانی شدن تئوری های اجتماعی و فرهنگ جهانی📂خلاقیت و فنون آن📂درآمدي بر تحولات نوين اقتصاد اسلامي📂رابطه عزت نفس و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر 15 تا 18 سال📂رابطه نوع مديريت آموزشي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان📂روانشناسي ازدواج📂روانشناسی جرم📂روانشناسي زنان📂زنان خیابانی📂زنان و نقش آنان در کارآفرینی، اشتغال و چالش های پیش رو📂شباهت و تفاوت بين نقش اولياء و معلمان📂شیوه های فرزند پروری📂عوامل خانوادگي موثر بر فرار دختران📂کاربرد مدل (ISM) جهت سطح بندی شاخص‌ های انتخاب تامین کنندگان چابک و رتبه بندی تامین کنندگان با استفا📂مباني خلاقيت و نوآوري📂تحقیق محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی📂مهندسی زلزله📂نوجوانی📂تحقیق هوش هيجانى📂تحقیق واقعيت درماني📂ترجمه مقاله سیستم ترکیبی هوشمند برای یکپارچه سازی در طراحی و ساخت، به همراه اصل مقاله📂ترجمه مقاله درباره طراحی استراتژیک ‌تر ساخت و مونتاژ محصول: اولویت‌ های برای مهندسی همزمان ...📂ترجمه مقاله راهنمای کاربرد AG 31-004، تهویه مطبوع مدارس، راهنمای طراحی، به همراه اصل مقاله📂ترجمه مقاله خیابان های پر جنب و جوش، به همراه اصل مقاله📂نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان خلخال (واقع در استان اردبیل)
بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی وضعيت مارکتينگ درکشور ما|30010058|qyv
در این پست قصد معرفی فایل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی وضعيت مارکتينگ درکشور ما را داریم با ما همراه باشید.

فهرست:



سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی



وضعيت مارکتينگ درکشور ما









سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی



آن چه که در پي مي آيد اولين بخش گزارشي از کارگاه «بررسي سياست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزي در ايران» است که از سوي دفتر مطالعات ايسنا، برگزار شد.



در اين کارگاه دکتر صدرالاشرافي، مدير گروه سابق اقتصاد کشاورزي دانشگاه تهران و دکتر امير محمدي نژاد عضو هيات علمي واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي، حضور داشتند.

دکتر صدرالاشرافي در اين مصاحبه که از سوي زهرا شعبان نژاد کارشناس اقتصاد کشاورزي سرويس مسائل راهبردي خبرگزاري دانشجويان ايران انجام شد اختلاف زياد ميان قيمت باراز مزرعه و بازار مصرف را يکي از روشن ترين معضلات نظام بازار محصولات کشاورزي عنوان مي کند و يادآور مي شود به رغم آن که اين مشکل يکي از قديمي ترين مشکلات بازار محصولات کشاورزي در ايران است، اما هيچ چشم اندازي براي حل آن ديده نمي شود. اين در حالي است که بند 7 سياست هاي کلي نظام در بخش کشاورزي، بر اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزي همزمان با ساماندهي فرآيند توليد تاکيد دارد.



دکتر صدرالاشرافي به برخي از مهم ترين عوامل پيدايي اقتصاد حاشيه بازاريابي اشاره مي کند و توضيح مي دهد که نقصان هاي موجود در سياست خريد تضميني که يکي از مهمترين سياست هاي حمايتي رايج در دنيا براي حمايت از قيمت (دريافتي توليد کننده) محصولات کشاورزي است، چگونه باعث مي شود که رشد بازار حاشيه بازار يابي مي شود.



دکتر سيد مهريار صدرالاشرافي فارغ التحصيل دکتري اقتصاد کشاورزي و اقتصاد توسعه از دانشگاه مونپيليه فرانسه است. وي پيش از اين به مدت 10 سال مدير گروه اقتصاد کشاورزي دانشگاه تهران بود. مدتي مسووليت رياست دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را عهده دار شد واکنون پس از بازنشستگي به عنوان مدير گروه اقتصاد کشاورزي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت هاي آموزشي خود را ادامه مي دهد.



دکتر صدرالاشرافي در سال 1358 نيز مسووليت معاونت اداري و مالي وزارت کشاورزي را برعهده داشت. او اکنون رييس انجمن اقتصاد کشاورزي ايران و مدير مسوول مجله علوم کشاورزي ايران است.



وي تا کنون داوري و مشاوره ده ها پايان نامه در حوزه اقتصاد کشاورزي را برعهده داشته است. از جمله پژوهش هاي وي مي توان به بررسي تاثير متغير هاي جوي و عملکرد محصولات استراتژيک زراعي، مقايسه روند قيمت گذاري محصولات کشاورزي در ايران و ساير کشور هاي توليد کننده و ارائه راه حل مناسب براي آن ها، تحليل اقتصادي حاشيه بازار يابي با استفاده از مدل هاي اقتصاد و موضوعات متعدد ديگري در حوزه اقتصاد توليد و بازار محصولات کشاورزي اشاره کرد.



در ماده 7 سياست هاي کلي نظام در بخش کشاورزي مصوب 1384/4/11 مجمع تشخيص مصلحت نظام، مي خوانيم:



حمايت موثر از ساماندهي فرآيند توليد و اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزي با هدف بهبود رابطه مبادله بخش با ساير بخش ها، افزايش بهره وري، کاهش هزينه هاي توليد، رعايت قيمت تمام شده محصولات اساسي، تامين: درآمد توليد کنندگان، منافع مصرف کنندگان و بهبود کيفيت مواد و فرآورده هاي غذايي.



اين درحالي است که نظام بازار محصولات کشاورزي در ايران با مشکلات بنياديني مواجه است; دراين زمينه مي توان به ساختار ناقص بازار، فقدان متولي، نبود نظام اطلاعات بازار، عدم به کارگيري فناوري مناسب، عدم مشارکت توليدکنندگان در بازاريابي، زيرساخت هاي نامناسب و عقب افتاده، عملکرد ضعيف و نقصان هاي موجود در سياست هاي حمايتي و نبود يک مجموعه ازسياست هاي حمايتي مکمل اشاره کرد.