بررسی استرس و اضطراب و راههای کاهش و درمان آن با تغذیه و ورزش

مطالب دیگر:
🔗دانلود تصویر کشتی کروز🔗قالب پست اینستاگرام مجموعه دوم🔗موکاپ موبایل مجموعه دوم🔗قدو سوم موفقیت در فوتبال ایران و جهان(نقش والدین در موفقیت)🔗کاتالوگ سرویس خواب 2020 (1399)🔗مفاهیم مهم بورس🔗پاورپوینت رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی🔗پاورپوینت عملكرد، شاخص ها و ارزيابي سازمانها بر اساس مدلهای تعالی سازمانی🔗پاورپوینت بررسی موانع بهره وري در بخش دولتي🔗مقاله باعنوان روش های تجزیه و تحلیل داده ها از نوع اقدام پژوهی مناسب برای درس روش تحقیق تمام رشته با فرمت zipدر ۲۷ صفحه🔗دانلود موکاپ لایه باز موبایل🔗دانلود موکاپ کارت ویزیت🔗دانلود افکت شعله آتش و دود در فتوشاپ🔗پاورپوینت بررسی و آشنایی با بتن گوگردی🔗پاورپوینت بررسی تکنولوژی نانو در صنعت ساختمان🔗پاورپوینت روشهای جستجو در انواع منابع اطلاعاتی جهانی🔗پاورپوینت با موضوع ساختمان های پیش ساخته 3d-panel و پانلهای ساندویچی🔗پاورپوینت با موضوع گچ و اندودهای گچی🔗دیتا شیت موتور LV 🔗پاورپوینت اصول، مبانی و کلیات حقوق اداری🔗پاورپوینت روانشناسی شخصیت مدیران و کارکنان در سازمان🔗پاورپوینت مباني نظريه پلاستيسيته با نگرش به سوي ايجاد و توسعة يك روش عمومي عددي براي محاسبه تنش🔗طراحی معماری موزه دفاع مقدس🔗آشنایی کامل با ویروس کرونا🔗استاد کباب کوبیده باش.
بررسی استرس و اضطراب و راههای کاهش و درمان آن با تغذیه و ورزش|30010066|qyv
در این پست قصد معرفی فایل بررسی استرس و اضطراب و راههای کاهش و درمان آن با تغذیه و ورزش را داریم با ما همراه باشید.



مقدمه



بسيار سخن و حديث از تأثير و اهميت تربيت بدني و ورزش بر ابعاد مختلف رشدي چون جسم و روان شنيده ايم يا خوانده ايم. البته بيشترين كوشش در ارائه چگونگي افزايش يا تقويت قواي جسماني بوسيله تربيت بدني ورزشي صرف گرديده و كمتر به مشخص نمودن ويژگيهاي سلامت روان پرداخته شده است.



تعريف سلامت روان



يك فرد زماني داراي سلامت روان است كه با شناخت و حفظ ويژگيهاي شخصيتي، خود را با محيط تطبيق دهد. شناخت خود مجموعه ادراكات، ارزشها، افكار و عواطف را تشكيل مي دهد كه سبب و آگاهي فرد از موجوديت خود مي شود. بدين معني او مي فهمد كيست و چيست. در تامين سلامت روان علاوه بر عوامل ژنتيكي عوامل محيطي نيز تاثير فراوان خواهند داشت. اگرچه شناخت كامل ويژگيهاي مربوط به سلامت روان در يك فرد بسيار مشكل است ولي زماني افراد از نظر رواني سالم مي باشند كه داراي خصوصيات شاخصي گردند:



1. اعتماد به نفس دارند. از خصوصيات مثبت و برجسته خود استفاده مي كنند در عين اينكه به محدوديتها و نواقص خود آشنايي دارند توانائيهاي خود را مي شناسند و حداكثر استفاده از آن را مي كنند اين افراد واقعيت وجودي خود را انكار نمي نمايند بجاي عذرتراشي و دليل تراشي شكستها را براحتي پذيرفته و نگراني به خود راه نمي دهند.



2. احتياجات اوليه را براحتي برطرف مي نمايند. برآوردن نيازهاي اوليه زندگي بخصوص نيازهاي جسماني باعث تلاش دائمي در اين افراد مي گردد. و با شناخت واقعيتها واقع بينانه تر با مشكلات زندگي مقابله مي نمايند.



3. به ديگران به ديده خوب مي نگرند. ضمن دوست داشتن ديگران به آنها اعتماد مي كنند و در حفظ روابط با ديگران كوشا هستند محبت خويش را مستقيماً ابراز مي نمايند و براي آن شواهدي مناسب ابراز مي دارند.



4. مسئوليت پذيرند ضمن پذيرش مسئوليت مناسب با سن خود مسئوليت كارهايي كه خود انجام مي دهند را مي پذيرند از كسب تجربه لذت برده و هميشه براي بهترين نتيجه در تلاش خواهند بود.



تأثير ورزش در سلامت روان



مجموعه اين ويژگيهاي شاخص تشكيل دهنده سلامت روان در يك فرد مي باشد. بدون شك رفتار بشر تابع تماميت وجود اوست بدين معني روان تابع جسم و جسم تابع روان است. امروزه تحقيقات نشان مي دهد كه ناراحتي هاي جسماني اختلالات رواني را بهمراه داشته و برعكس. ولي نكته برجسته در تقويت قواي جسماني حفظ روان سالم مي باشد.



دكتر آرترويدر روانشناس معروف آمريكايي در تحقيق بسيار جامع خود اظهار مي نمايد عدم تعادل رواني بسياري بيماران نتيجه عدم فعاليت حركتي و ورزشي در دوران كودكي است. جونز در قسمتي از تحقيق خود دريافت پسراني كه از نظر قواي جسماني ضعيف مي باشند علاوه بر ضعف جسماني داراي مشكلات رواني مانند احساس حقارت عدم توانائي تطبيق خود با ديگران مي باشند. راويك و مك كي دريافتند دانش آموزاني كه در مهارتهاي حركتي ضعيف مي باشند اغلب خجول و گوشه گير هستند و برعكس دانش آموزاني كه از نظر مهارتهاي حركتي قوي مي باشند داراي ويژگيهاي برجسته بسيار نماياني از نظر رفتار چون فروتني، تدبير، توجه و حس همكاري هستند.



شندل با استفاده از آزمون رواني خصوصيات رواني دانش آموزان ورزشكار و غير ورزشكار را مورد بررسي قرار داد و به اين نتيجه رسيد دانش آموزان ورزشكار داراي صفات ممتاز رفتاري چون رهبري، تحركهاي اجتماعي حس ارزشهاي فردي و اجتماعي، عدم شك و ترديد در خود عدم بهانه جوئي و نتيجتاً رشد اجتماعي بيشتر مي باشد.







چگونگي مبارزه با بيماري رواني



مسلماً عدم سازش وجود و اختلالات رفتاري در هر طبقه و صنفي و در هر گروه و جمعي بسيار مشهود است عوامل مختلفي را مي توان در بوجود آوردن يا پايه ريزي عدم سلامت روان ذكر نمود: فشارهاي اجتماعي، فقر مادي، اختلافات خانوادگي، تصادفات، بيماريها، مرگ و ميرهاي پيش بيني نشده و بسياري از عوامل خانوادگي و اجتماعي همراه با عوامل وراثتي، افراد را دچار عدم تعادل روان مي سازد. بنابراين براي پيش گيري از بيماري رواني و حفظ سلامت روان توصيه هاي مختصري در نظر گرفته مي شود:



1. سعي كنيد به انجام فعاليتهاي ورزشي بپردازيد زيرا ورزش تنشهاي رواني را از بين مي برد و اخمها را به لبخند تبديل مي نمايد.



2. در رابطه با نگراني خود با ديگران صحبت كنيد و اگر مشكل شما جدي است از مراجعه به پزشك روان درمان مضايقه نكنيد.



3. موقعيت خود را بشناسيد و بجاي جنگيدن با آن خود را با ان سازگار سازيد. با تغذيه مناسب ورزش مناسب، استراحت كامل مواظب سلامت جسم خود باشيد.



4. با ديگران معاشرت و دوستي نمائيد.



5. براي انجام هر كاري زمان خاص و منظمي را در نظر بگيريد.



6. در نهايت ياد بگيريد كه هميشه خونسرد و فرد راحتي باشيد.



7. در نهايت اگر داراي توانائي لازم براي تحمل درد و رنج باشيد و در موقع لزوم با شهامت و بردباري برخورد نموديد به زندگي و رفاه ديگران علاقمند بوديد و در اين زمينه فعاليت داشتيد شما از: سلامت روان برخورداريد.